lørdag den 26. august 2017

Fødselsdagsøl

Ølsnedkeren i Griffenfeldsgade fejrer 5 år og udsender en flaske i dagens anledning.

5 med snedkeren, 8 % dobbelt ipa, tørhumlet fem gange, hvordan man nu lige bærer sig ad med at tørhumle flere gange. Den har en intens humlet duft med masser af frugter af tropisk karakter. Men det er i smagen den slår mig baglæns. På en og samme tid en ret tør, men alligevel olieret indtryk, hvor det er humlen der giver de viskøse elementer. Der er ananas, passionsfrugt, mango, og sørme også lidt lakridsnoter, hvor de så måtte stamme fra. Med al den tørhumling har der nok ikke været brugt meget til bitterheden og den fremstår ret NE agtig i smagen, med en smule riv fra fyrrenoter. Den dejligt meget humle gør det svært at genkende at det er en dobbelt ipa, hvor ellers maltbunden plejer at være dominerende. Jeg er så heldig at smage den fire dage efter formodet tappedato (gættet ud fra en holdbarhedsdato, som jeg tror de har sat til et år) og sikken en oplevelse. Hvis Høkeren har nogle tilbage næste gang jeg kommer forbi, hvilket tidligst bliver om et par uger, vil jeg købe endnu et eksemplar og se, om jeg kan smage et eventuelt humlehenfald. Indtil da, og det vil ikke blive korrigeret, må topkarakteren seks skumfiduser hives frem. Stort tillykke med årsdagen.

#1585

Ingen kommentarer:

Send en kommentar