onsdag den 29. marts 2017

Brettanomyces dublet

Rocket Brewing og deres øl med Brettanomyces plejer at være dejlige. Jeg fandt to jeg ikke havde prøvet før.

Sunlicker, 5,2 % pale ale, brygget med friske granskud. Duften er både let citrusfrisk og samtidig noget rådden mødding, som det jo sig hør og bør i en brett-øl. Smagen er mest domineret af brettgæren, der giver en tør og nedgæret øl med krydrede noter. Den lette citrus fra næsen genfindes også i smagen mens det er lidt mere usikkert om jeg kan smage gran-skuddene. Let bryg, der ikke holder på meget andet end gær-andelen i længden, men det er stadig dejligt. Fire skumfiduser.


Monks on Mars, 9,4 % trippel, brygget med økologisk appelsinskal.Jeg mærker en malt-frugtet, lettere tung og alkoholpræget duft samt en denne gang kun svag brett-antydning. Den smager meget frugtigt, med appelsin og grape som det der kommer nærmest. Der er en bitterhed fra appelsinskallerne, alkohol fra ølstilen og ikke særlig megen gær/møddingsmag fra dette bryg. En klassisk belgisk trippel plejer for mig at være for rent sprittet, her sminkes alkoholen med frugtsmag, den bitre appelsinskal og den smule brett, der er. Det gør det nemmere for mig at lide denne øl, men måske er den for skal-bitter? 3-4 skumfiduser.

#1490-1491

Ingen kommentarer:

Send en kommentar