onsdag den 16. april 2014

Gozu fra Westbrook Brewing

Gozu, 4 % gose fra Westbrook Brewing. Der udloves en sur, citrusagtig og skarp øl på etiketten. Ret frugtig duft, anes der lidt stald i bunden? Smagsbilledet er konfliktfyldt og jeg var nok heller ikke helt forberedt. Først og fremmest en syrlighed, der umiddelbart var skarp, men som fordampede en anelse da en mælkesyreagtig blødhed trådte frem og dæmpede. Syrligheden er grape og citron (=yuzu). Savner måske lidt afrunding/eftersmag, selv om grapen trods alt hænger ved. Har prøvet en gose (Mühlen & Bahnhof); den kunne jeg godt lide. Denne her er heller ikke ueffen; da først jeg havde kommet mig over syrechokket (som IKKE var eddikeagtigt) kunne jeg begynde at fordybe mig lidt i den. Samlet måtte yuzu-syren godt have været mindre fremtrædende og mælkesyren (evt. med lidt sødme) mere tydelig. Her og nu 3-4 skumfiduser.

#644

Ingen kommentarer:

Send en kommentar