onsdag den 19. september 2018

Sjette runde med Hoppe.Beer

Hoppe.Beer har næsten udelukkende fokus på det belgiske øl og gør det generelt godt. De er pænt repræsenterede på bloggen, men man kan vel altid snige en ekstra eller to ned i løgnhalsen.

Wika Meny Festival Saison, 5 %, brygget til Meny i Køge og deres ølfestival. Brygget var lige ivrigt nok at forlade flasken, lidt lige som når køerne kommer på græs for første gang i foråret, men vel ude i det fri lagde skummet hurtigt en dæmper på sig selv. Der var duft af peber, brød og gær. Smagen typisk blød og let sødlig saison, med lette krydrede noter af peber, nellike, appelsin og gær. Jeg fornemmer næsten en mælkeagtig smag liggende underneden, men det er nok gæren/gæringen. Ikke synderlig bitter og tørhumlingen mærker man nok mest som føromtalte appelsin. Dejlig, ligetil og lige i skabet for en saison, 4 skumfiduser. Gad vide om det er Gydas Giraf i en anden indpakning? Og ja, det kunne Frederik Hoppe bekræfte at det er (og i øvrigt er hans Tlatoc også samme øl). Godt at min bedømmelse endte helt på samme måde for de to af dem jeg har smagt. Tælleren i bunden af indlægget bliver derfor ikke opjusteret på grund af denne øl.


Broom, 5 % syrlig øl med brombær. Øllet afgiver både en lidt spids, syrlig duft samt en mere sød nuance fra brombærrene. Jeg bemærker også noget let gæret, yoghurt/mælk. Smagen indeholder også de samme tre delelementer, hvor jeg først mærker gæren/yoghurten, dernæst bærrenes sødme og til sidst syrligheden, der absolut er i den lette ende, hvor alle kan være med. Den er rigtig fint lavet og kunne for så vidt også være lavet af svenske Brekeriet, og det er absolut en stor ros. 4-5 skumfiduser.



Jeg synes Frederik gør det bedst med de syrlige og fadlagrede øl - mere af den slags tak!

#1860



Ingen kommentarer:

Send en kommentar