onsdag den 26. september 2018

Phenomenale

Jeg får sandelig i denne tid smagsbesøgt danske bryggerier, jeg ikke havde mødt før. Her er det en enkelt fra Phenomenale, der debuterer på bloggen. Et tilsyneladende ret lille bryggeri, der startede som så mange andre hjemme på køkkenbordet.

Imperial black alchemist, 10,3 % fadlagret imperial stout. Tyk sirupsød duft med rosiner, svesker, chokolade og let røget sprut. Den smager initielt mest af turen på fadet som ikke specificeres på flaske eller vedhæng, men som Ratebeer angives at være bourbon. Det er en ret kraftig påvirkning, der følges af grundbrygget som hvis det eksisterer, jeg ikke har smagt. Men jeg aner chokolade, mørke frugter og sprut. Samlet synes jeg fadet har fået for stor indflydelse, ligesom DF i dansk politik. Det er dog mest de røgede noter der slår igennem, så ulig den politiske sammenligning, er det ikke lutter dårlige oplevelser, men stadig lidt for påtrængende. 4 skumfiduser.




#1871

Ingen kommentarer:

Send en kommentar