søndag den 9. oktober 2016

Urimelig forventning?

Som jeg tidligere har diverteret bloggens læsere med, ynder jeg at aflægge Indslev/Ugly Duck et besøg når jeg passerer Fyn. Fornøjelsen og forventningerne er tredelte: jeg har mulighed for at finde varianter, jeg (endnu) ikke har fundet i København, jeg har mulighed for at købe øllet en tredjedel billigere samt ikke mindst chancen for at få helt frisk øl. Selv om vort land ikke er stort, så skal velhumlet øl drikkes så frisk som muligt. Således var jeg forbi for et par uger siden og udover nogle nye varianter, der snart vil blive behørigt omtalt, røg en håndfuld Hop Devil i posen. En af de allerbedste danske ipa. Da vi nød den første flaske om aftenen gik det op for os, at det var en rimelig tam udgave som vi havde fået fat i, og et kig på flasken afslørede også, at den kun var lidt over en måned før udløbsdato og dermed formentlig produceret et lille år tidligere. Hermed var tredje ben af min forventningstrekant ikke opfyldt. Måske er det blot blogbestyreren, der har urimelige forventninger og jeg kunne selvfølgelig bare have tjekket bedst før datoen, men alligevel følte jeg mig en kende snydt. Bør et bryggeris egen butik ikke have de ypperste produkter på hylden? Jeg vil fortsat kigge forbi næste gang muligheden tilbyder sig, men Ugly Duck, hvis I ser en kunde i gårdbutikken undersøge Hop Devil og andre flasker grundigt, kunne det sagtens være mig.

Flasken med den triste dato

Ingen kommentarer:

Send en kommentar