mandag den 3. december 2012

Opsamling USA tur

Dream Weaver, 4,8 % hvede, fra Tröegs Brothers. Uklar gul, med stærk duft af banan. Tyndt smagende af især banan, men smagen forsvinder hurtigt og en let bitterhed står tilbage. Mangler lidt power men kan formentlig bælles uden problemer! 2 skumfiduser.

Kedelig hvede

Dogtoberfest, 5,6 % Marzen (Ale) fra Flying Dog. Klar abrikosfarvet. Sødlig maltet start, efterfulgt af krydret tør eftersmag. God balance. Almindelig ale og jeg er ikke altid en god kombination, men her holder det. 4 skumfiduser.

Fin ale


Yeti, 9,5 % Imperial Stout, fra Great Divide. "It is an onslaught on your senses" som der står på etiketten. Kender den herhjemme fra. Uigennemsigtig mørk, med cremet skum. Duft af chokolade og kaffe. Begge dele går igen i smagen men kontrolleres af en tør humlet eftersmag. Der anes også let vanille. Rigtig dejlig imperial stout, der får 5 store skumfiduser.

Klasse stout

Tripel Horse, 10 % tripel fra River Horse. Uklar gul, lifligt skum. Duft af banan. Sød start med masser af banan, med en syrlig eftersmag, næsten henad eddike. Hvis det er med vilje så falder det ret uharmonisk ud synes jeg. 2 skumfiduser.

Stærk, men uharmonisk øl

Hvis man på denne plads spejder forgæves efter dagens pakkekalender så har min mave igen i dag meldt forfald, hvorfor jeg har måtte hive sidste gemte anmeldelser frem for ikke at skuffe skarerne! De anmeldte øl var de få ikke-IPAer jeg fik da jeg var på østkysten af USA i september. Håber jeg er på banen igen for fuld kraft snart.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar