lørdag den 30. juni 2012

Nørrebro bryghus

Var en tur på Nørrebro bryghus hvor jeg smagte to af deres sæsonøl som jeg ikke havde prøvet før. Den første, Doktoren og Blondinen, 5 % belgisk ale. Uklar gul, med svag duft af fyr. Smag domineres af en tydelig men let fyr der afrundes af en blød smag med anelse af lidt karamel og citrus samt noget bitter mandel. Fortrinlig balance. 5 skumfiduser.

Skodbillede taget med min gamle Nokia 2730. Godt at øllet var så meget desto bedre!
Summer porter, 4,5 %. Mørk øl med let kaffe duft. Let drikkelig øl med smag af kaffe, vanille, tør lakrids og røg. Lidt for tynd i forhold til min smag men en for typen fin øl. 3-4 skumfiduser.
Mørk, let porter. Nok bedst her om sommeren.

1 kommentar:

  1. Har det selv lidt svært med den tynde porter, som sikkert er bryggeriernes måde at åbne op for et nyt segment og tiltrække ikke "øl-vante" til denne ellers dejlige men lidt krævende øl-type. Selv har jeg kun fået Nørrebros øl fra fad et par gange, men deres flaske-øl er generelt tynde og flade i udtrykket.

    SvarSlet