onsdag den 4. september 2019

Trippel fra Hoppe.Beer

Det er altid spændende at se, hvad Frederik fra Hoppe.Beer har fundet på. Jeg fandt nogle nye flasker fra ham for nylig.

Rhubarb riot, 3,5 % Berliner Weisse fra Hoppe.Beer, lavet til Wika Meny i Køge. Jeg fik denne flaske i gave af Brian, der har ansvaret for den meget fine ølafdeling i butikken. Frisk, syrlig med rabarbersmag og ganske karboneret. Virker rigtig godt en sen eftermiddag på terrassen efter en varm dag. Klassisk og lækker, 4 skumfiduser.


Hop hop away, 11 % tørhumlet belgisk trippel fra Hoppe.Beer. Som næsten vanligt twister Frederik de klassiske belgiske stilarter. Duften er tung og kommer næsten ikke over glassets kant. Appelsin, brød, gær og alkohol. Det ret bløde fluidum lægger sig blidt over tungen og afgiver en ret krydret smag med peber og gær oven på en fyldig bund med brød og marmelade. Let spruttet smag og medium bitterhed. Resultatet af  tørhumlingen er svær at fange, men en lidt lettere citrus og en tone anis kan nok tilskrives det twist. Jeg synes triplen bliver lige en tand friskere i Frederiks fortolkning end hvad den standard er, selv om den stadig er en bastant sag. 3-4 skumfiduser.



Rock the Kazbek, 4 % session pale fra Hoppe.Beer. Med belgisk inspiration og tørhumlet. Det særdeles plumrede bryg dufter sødlig, med let citrus. Smagen er en blanding belgisk blonde/Saison med fylde og krydring og så en let og frugtig humle. Også en antydning af anis. Kæresten synes den var overraskende god og så må den være mest pale ale. Jeg synes at det belgiske islæt er tydeligt og jeg skal nok lige vænne mig til blandingen, men bedre end ok, så 3-4 skumfiduser. 


#2052-2054

Ingen kommentarer:

Send en kommentar