onsdag den 6. marts 2019

Gotlands bryggeri

Gotlands bryggeri har kun været på bloggen en enkelt gang hvor jeg smagte to af deres juleøl. Den ene var kaldet Sleepy Bulldog og den hunderace må de have en forkærlighed for, for her kommer en standardserie med dets navn.

Hazy Bulldog, 5,7 % amerikansk pale ale. Ananas, mango og grape i næsen. Fin og ret frugtig smag med mango, melon og fersken. Der ligger underneden en bitter tone der virker lidt fejlplaceret - jeg synes ikke det er en ren, velafkogt humle. Ender derfor lidt uharmonisk på trods af en god start. Får sneget sig op på 3 skumfiduser.




Sitting Bulldog, 6,4 % ipa. Brød og malt med karakter af karamel. Fraværende humleduft. Smagen er også maltdomineret med sød karamel, let bitter nød og kun en anelse blid humlesmag. De på etiketten averterede mængder af aromatiske amerikanske humler kommer vist ikke længere end på ydersiden af flasken. Stilmæssigt derfor meget lig en engelsk ipa og det er der som udgangspunkt ikke noget galt i. Men det får ikke mig til at give mere end de tre skumfiduser.


Brutal Bulldog, 8,4 % dobbelt ipa. Malt, gær, alkohol og lidt humle med karakter af let rådden mango og appelsin er hvad næsen opfanger og får kanaliseret videre til beskrivende ord. Tung maltsmag, med frugt som appelsin og abrikos på en marmeladeagtig måde. Metallisk let bitter, med nogen fornemmelse af alkohol. Sådan er dobbelt ipaer ofte, og det skal de, men jeg synes det bliver for tungt og sødt. 2-3 skumfiduser.



Hunden siges at være menneskets bedste ven. Jeg blev ikke uvenner med dem, men øllet fra den største ø i Østersøen mangler noget for at blæse mig omkuld.


#1953-1955

Ingen kommentarer:

Send en kommentar