tirsdag den 26. marts 2019

Berry fra Hoppe.Beer

Hoppe.Beer og Brygbrygbryg brygger delvis øl i samme stil og indtil videre har Brygbrygbryg også fået brygget det meste af deres øl hos Hoppe.Beer. Det er lidt længe siden jeg smagte noget nyt fra Hoppe.Beer, så det råder jeg bod på.

Berry, 4,5 % saison med hindbær. Den flotte røde, helt klare væske ser ud som saftevand og ikke øl. En halvskarp syrlig duft med eddike får mig hurtigt væk fra den association, men jeg bliver ikke ledt over til saison. Smagsmæssigt er den også klart en sour og ikke en saison, hvis man her tænker på den belgiske ølstil. Der er næsten lige dele hindbær og syre, med en smule overvægt til sidstnævnte. Der står ikke noget om mælkesyrebakterier på etiketten, men de må have været til stede. Der er noget træ i afslutningen. Det er en dejlig øl, omend helt flad. Jeg forstår dog ikke helt hvorfor den markedsføres som en saison, for så bliver man skuffet. Jeg glædes over indholdet på et fire skumfiduser niveau.




#1957

Ingen kommentarer:

Send en kommentar