tirsdag den 18. september 2018

To mere fra nye Brygbrygbryg

Første gang jeg mødte Brygbrygbryg blev vi ret gode venner. Jeg fik dog kun fat i et par enkelte af deres øl. I dette indlæg åbner jeg to mere.

Annika, 4,5 % kettle sour. Lavet med hindbær og hibiscus. Hindbærrene er kraftigt til stede i duften, hvor de er den søde halvdel af en sur-sød aroma. Det er nærmest også ren hindbærsaft i munden, hvor syrligheden er den svage, men dog tilstedeværende modpart. Det gør øllet superlet-drikkelig, hvilket var lækkert i den fortsat meget varme sommer hvorunder øllet indtoges. Jeg er fortsat ikke helt sikker på, hvad jeg skal forvente af hibiscus og finder ikke noget ukendt i de søde hindbær. 4-5 skumfiduser.


Rouge Hibiscus, 5,5 % rød wit. En noget blandet duft møder min forventningsfulde næsebor. Der er gæret mælkeprodukt, appelsin og nogen sødme. Smagen er let syrlig og dog med nogen sukker-sødme. Det syrlige er både appelsin og måske noget fra blomsten. Jeg læser på etiketten, at der også er koriander i, og det bilder jeg mig selv ind at jeg kan fange. Den er lidt mere fyldig end foregående og drikkes derfor knap så let. Til gengæld er der vedvarende smagsindtryk. Men også her følges de tildelte skumfiduser (4) med en sommeranbefaling.



Det er i øvrigt noget rod med to forskellige øl med næsten ens navne. I foregående indlæg om bryggeriet præsenteredes en Hibiscus Rouge. Med mindre der er en subtil pointe, der er røget henover mit hoved, og det vil ikke være første gang i verdenshistorien at det er sket, synes jeg det forvirrer. Men det ændrer ikke på mit indtryk af Brygbrygbryg som et særdeles behageligt bekendtskab.

#1858-1859

Ingen kommentarer:

Send en kommentar