onsdag den 9. december 2015

Fynsk fiasko

Var på arbejdsrelateret mission på Fyn for nylig. Tiden var desværre knap, så jeg nåede kun ind hos en enkelt lokalbutik. Der fandt jeg noget fra Undercover Brewing Company - som ved opslag viste sig at være et brand fra Coisbo. Det bryggeri har jeg normalt ikke megen fidus til, men valgte i min ensomme landsflygtighed alligevel forsøge at finde trøst.

Pale ale, 5,3 % engelsk pale ale. Maltet duft med let karamel. Let karamelsødlig smag, blød (måske pga. delvist anvendt hvedemalt) og så slet ikke mere. Ingen bitterhed, ingen humlearomaer. Sådan laver Coisbo øl i forvejen, så hvorfor han nu skal til at lave det samme igen under et andet brand forstår jeg ikke (jo, der kan vel sælges lidt mere til ikke ondt-anende tørstige sjæle). Ikke dårlig, men kedeligheden står i kø langt rundt om hjørnet. To meget små skumfiduser.


Brown ale, 5,4 %. Typisk brown ale duft af ren malt, gær og karamel. Den intra-ganøse oplevelse fuser dog ud, da brygget er usædvanligt tyndt og slet ikke formår at rumme eller bevare de indtryk, der blev gengivet fra duften. Jo da, jeg kan smage meget let karamel; jeg kan smage den lidt kedelige nøddebitterhed, der ikke er fremmed i øltypen.  Men mest af alt smager jeg for at smage efter noget - der skal kæmpes hårdt i det næsten vandige bryg. 1-2 skumfiduser, og ikke flere ord til Coisbo - end ikke Undercovers etiketter er særligt elegante, hvilket man dog må medgive, at Coisbos normale øl/mærke er prydet med.



#1283-1284


Ingen kommentarer:

Send en kommentar