fredag den 9. november 2018

Two heads behind

Et nyt bryggeri stiftet i erhvervsmæssig forstand i februar i år og her med deres to første øl. Bag facaden står René Hansen som er kendt som Det Lille Bryggeri samt Patrick Bendtsen, som jeg ikke ved hvem er, men min berøringsflade i branchen er ganske lille. René har tidligere også brygget under etiketten Shadow Brew. Hvis jeg kommer forbi Bringstrup en dag, må jeg spørge ind til hvad hensigten er med det nye projekt. Indtil da må jeg nøjes med at knappe op.

Først bryggede batch er klart indenfor brygger Renés kernekompetence, Imperial Stout 2018 #1, 11,8 %. Meget diskret pift ved oplukning og ikke megen skumdannelse eller karbonering. Dyb og kompleks duft af lakrids, kaffe, rosiner, dadler, andre mørke stenfrugter, alkohol, let chokolade, men ikke så meget ristet eller røget. Mange af disse indtryk fanger jeg igen i smagen, hvor jeg også kan mærke noget brændt. Bitterheden er bestående både af humle og de mørkt ristede malte og det ender ret tørt og aldrig rigtig sødt. Der er en initiel chokolade, men den forsvinder hurtigt. Brygget fornemmes tungt, men den er nu ikke svær at drikke, ej heller at holde af. 5 skumfiduser til en øl, der passer perfekt til den mørke årstid.



India Pale Ale #2, 6,3 %. Brygget med humlerne Colombus, Citra og Mosaic. Jeg fanger noget citrus og let anis i duften. Smagen er relativt maltet med korn og brød, men ikke så sød. Humlerne prikker lidt let, mest med bitterhed men også lidt smag af citron, fyr og lakrids. En IPA mest af engelsk tilsnit og som sådan ikke så vild eller spændende - 3 skumfiduser.



THB arter sig ganske som DLB - rigtige gode til tunge, mørke stouts, og halvtamme til ipa.

#1898-1899

Ingen kommentarer:

Send en kommentar