tirsdag den 14. august 2018

Virklund bryghus

Endnu et bryghus hvor mit kendskab er begrænset. Det gøres der lidt mere ved disse to øl.

Saison, 7 %. En sødlig indeholdende banan og lidt nellike og en krydret note. Blød og let sød i munden, med banan, peber, gær og krydring herfra. En meget let syrlighed fra humlen. Slutter let og tørt bitter, og næsten med en smule røg fornemmelse men det må være de krydrede noter. Ganske fin saison. Fire skumfiduser og Virklund kandiderer til en opgradering på hot/not listen. Jeg havde oprindelig kun indkøbt denne, men måtte efter denne lige forbi Høkeren og samle endnu en øl fra dem op.

Stout, 6,8 %. Det blev til handling inden udgivelse af første anmeldelse. Jeg fik en kraftig ristet duft med kaffe i næsen fra det meget skummende bryg. Det var meget det samme i smagen, med en svag chokolade sødme, lakrids og noget let røg til at supplere. En noget tynd bund at hænge det op på, også alkoholprocenten taget i betragtning men smagen hænger alligevel ved. Det er såmænd en fin og let drikkelig stout til 4 skumfiduser.

Jeg tror at jeg vil forfremme Virklund på hot/not listen og håbe at de også har lidt mere sprælsk at byde på. 

 #1844-1845

Ingen kommentarer:

Send en kommentar