tirsdag den 29. maj 2018

Flying Couch Tap-Takeover

I midten af februar var Flying Couch forbi Kompasset Ølbar - og det var jeg også. Fik en hyggelig snak med Peter Sonne og fik smagt en stribe øl, der fik nedenstående, kortfattede smagsnoter med på vejen.

Frontal Lobotomy, 7 % dobbelt dry-hopped IPA. Brygget med laktose og vanilje, påstås det. Det kan jeg ikke smage. Her er fuld smæk for humleskillingen og jeg får lagt en hinde af humleolie ud over tænder og tunge. Der er masser af tropik i duft og smag, og det slutter med en pæn bitterhed. 5 skumfiduser.

Yuzu Berliner Weisse, 4 %. Mælk, syre og lidt hindbær i dfuten. Hindbærrene genfinder jeg, lidt overraskende, også i smagen som en frugtsødme. Herudover er der let syre. Fint afstemt og drikkevenlig, 4-5 skumfiduser.

Barrtender, 4,2 % session IPA, i samarbejde med restaurant Barr. Jeg fanger ananas, passionsfrugt og fyr i både duft og smag. Brygget er forventeligt i den lidt tynde endem men holder fantastisk på smagsindtrykkene. Lækker og super bæl-bar (men Dude Beering anbefaler nu altid at drikke med passende ærbødighed). 4-5 skumfiduser.

E=mc2, 6,2 % IPA. Jeg fandt duften todelt: Først let, med snert af vanilje, senere blev den lidt fyldigere og jeg anede kokos. Spøjst. Smagen var blød og med en del frugt (mango-style) og ikke specielt bitter; det bitre kom først sent i eftersmagen. Velkomponeret og lækker. 4 skumfiduser.

Lyssky, 6,2 % porter. Jeg fanger mælk, lys chokolade og røg i duften. Smagen er tør, men dog sødmefuld, med træ og bitterhed. Det er samlet en fin porter, 4-5 skumfiduser.

København er altid kokos!, 6,5 % IPA, brygget med Braw. Det er mest en ipa af den aggressive slags, med fyr, grape og appelsin i duft og smag. Kokosen kan lige akkurat anes i duft og er lidt mere til stede i smagen, hvor den ligger og skvulper rundt i humlen. 4 skumfiduser.

Flying Couch er fine nok og i denne stribe var der lutter gode øl. 

#1765-1770

Ingen kommentarer:

Send en kommentar