søndag den 8. maj 2016

Nordic Dunkel Weiss - gæret med vandregæren

Nordic Dunkel Weiss, 5 % hvedeøl fra Fanø bryggeri, gæret med vandre-gæren fra Ny Nordisk Øl projektet, hvoraf jeg tidligere har smagt Kissmeyers/Ebeltoft bryg, med velbehag. Jeg fanger mest malt i duften fra det mørke øl, iblandet lidt landlig idyl, men af en meget svag slags. Det er også mørke maltsmage, en vis syrlighed og nogle toner af lakrids og frugt - hvorfra sidstnævnte stammer er lidt svært at afgøre. Jeg har tidligere smagt pærer i en vandreølsgær så måske afgiver gæren nogle frugtige noter? Ikke megen bitterhed at tale om, men det forventer jeg heller ikke i en mørk hvedeøl. Den forekommer mig lidt for neutral, på grænsen til det kønsløse og uinteressante, og gæren formår i denne bryg ikke at give et særpræg. Den er såmænd behagelig nok at drikke, nok lidt lettere end andre mørke hveder, men så er der ikke flere rosende ord i skuffen til Fanø. Det ender på tre små skumfiduser.

#1333

Ingen kommentarer:

Send en kommentar